Jarní výzva: 30 dní chůze pro zdraví, radost a záda bez bolesti.

Už to na vás taky přišlo? „A co?“ říkáte si možná. No přeci JARO. Slunce, zpěv ptáků, delší dny a s tím vším nová energie proudící do žil.

Konečně.

Už jsem se tolik těšila! Zima byla dlouhá a náročná (alespoň u nás). Ale teď začínám opět cítit neodolatelnou chuť se zase víc hýbat a věnovat svému tělu.

A tak jsem v sobotu dostala takový nápad.

Začínám pravidelně každý den bez výjimky chodit. Minimálně 2 km.

Zrovna celkem pršelo, když se mi to mihlo hlavou, ale to mě nemohlo zastavit. Během chvilky už jsem svižným tempem mířila k Mumlavskému vodopádu.

Když jsem dorazila, byla už tma, ale i tak to byl super pocit.

A jak jsem si tak v tempu vykračovala se stále ještě křupajícím sněhem pod nohama, napadlo mě: „Třeba by se ke mně někdo přidal? A mohla by z toho být pěkná jarní výzva!“

Proč zrovna chůze a ne třeba běh?

K pravidelné chůzi motivuje své pacienty MUDr. Richard Smíšek, uznávaný odborník na bolesti zad nejrůznějšího původu. Od skolióz, přes výhřezy meziobratlových disků až po nespecifické bolesti zad.

Jeho metoda Spirální stabilizace účinně odstraňuje příčiny bolestí zad a cílem všech těchto cviků je připravit pacienta pro správný a zdraví prospěšný styl chůze.

MUDr. Smíšek propaguje chůzi jako vůbec nejlepší a nejpřirozenější regenerační pohyb pro tělo, při potížích se zády speciálně.

Já jeho názor bez výhrad sdílím. Není pro bolavá záda lepšího pohybu.

Chůze a její nesporné výhody:

  • nejpřirozenější pohyb pro tělo,
  • nezatěžuje klouby,
  • dochází k přirozené regeneraci celé páteře,
  • ve svižném tempu zlepšuje fyzickou kondici,
  • nepotřebujete NIC speciálního, prostě se seberete a jdete,
  • užíváte si pohybu na čerstvém vzduchu.

Mým přáním a cílem všech mých kurzů je ukázat co nejvíce lidem cestu k zádům bez bolesti. A protože není nic snazšího, než začít chodit, založila jsem na FB motivační skupinu

„JARNÍ výzva: 30 dní CHŮZE pro zdraví, radost a záda bez bolesti“

Budeme se tam vzájemně podporovat, motivovat a chlubit těmi nejkrásnějšími foto úlovky z našich jarních svižných procházek. V neposlední řadě se budeme radovat z každého, komu se alespoň trochu uleví od bolesti zad, pokud ho trápí.

Základní cíl je 30 dní bez výjimky. Alespoň 2 km nebo 15 minut denně (ať nežeru a je to splnitelné pro co nejvíce lidí). Tempo bude svižné, ať z toho tělo vytěží maximum.

Samozřejmě jakékoliv iniciativě navíc se meze nekladou. Vítáni jsou všichni. Mladí i staří. Děti, mámy, tátové. Dědečkové i babičky. S bolavými zády i bez. Prostě všichni, které výzva láká.

Oficiální start je už 21.3.2019!

Ano, první jarní den a JE TO UŽ TENTO ČTVRTEK!

Pro přijetí a splnění výzvy nepotřebujete NIC zvláštního.

Žádné speciální pomůcky. Dokonce ani nové boty nepotřebujete. Ty si samozřejmě koupit můžete, pokud vám to udělá radost. Ale vyrazit můžete bez výmluv i ve vašich starých dobrých keckách. Nemusíte nikam jezdit, nic řešit. Není to skvělé?

Stačí jeden klik a chuť jít do toho s námi. Skupinu najdete na FB a požádat o členství můžete zde. Takže? Kdo se přidá?

Motivace není nikdy dost

Aby to byla výzva, jak má být, oprášila jsem své znalosti excelu a vyrobila originální motivační deník. K jeho podobě mě značně inspiroval můj kamarád Vráťa Čermák, kterému tímto upřímně děkuji.

Pokud si taky chcete vyvěsit na ledničku svůj vlastní tréninkový plán a každý den se radovat z dalšího zaškrtnuté políčka, čekám vás ve skupině „Jarní výzva: 30 dní pro zdraví, radost a záda bez bolesti“.

Těším se na vás!

Eva Dalecká
Miluji život v pohybu. Jsem trenérka fitness a lektorka Spirální stabilizace, rehabilitační metody, která účinně napomáhá při řešení potíží s bolavými zády. Fascinuje mne dokonalost lidského těla a jeho samoléčebné schopnosti. Mým posláním a vášní je pomáhat lidem k zádům bez bolesti. Kudy vedla moje cesta ke zdravým zádům si přečtěte tady.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.